fbpx
Nervøs for at præsentere

Eksamensangst

Hypnose mod eksamensgangst

Black-out, voldsomme svedeture, forudgående mareridt, vejrtrækningsproblemer, eksamener der ikke bliver gennemført, eller kun gennemføres med et ringe resultat.

Lyder det som noget du kender? Så kan det være du kan få gavn af hypnose mod eksamensangst. Der er normalt to situationer der giver eksamensangst: Forberedelsen og dagene op til eksamen & selve eksamens-udførelsen.

Angst for eksamen kan have mange symptomer lige fra ondt i maven til svimmelhed og katastrofetanker. Uanset hvilke symptomer du oplever så kan hypnose hjælpe dig.

Hvad er hypnose mod eksamensangst?

Angst for at præstere er en af de mest hyppige former for angst. Du er slet ikke alene, faktisk har langt størstedelen af befolkningen angst når det kommer til at skulle bedømmes eller præstere.

Hypnose mod eksamensangst tager udgangspunkt i din situation. Sammen skaber vi ro omkring lige netop de ting der giver dig eksamensangst.

Hvis du har brug for det, opbygges der ressourcer så du får: 

større selvtillid
højere koncentrationsevne
indre ro
bedre overblik
selvsikkerhed når du skal præsentere

Hvordan kan hypnose hjælpe mod eksamensangst?

Hypnose bringer dig i en form for afslappet tilstand, hvor du vil være meget mere modtagelig over for behandling af din eksamensangst.

Under hypnosen vil du lære nye tankemønstre, vejrtrækningsøvelser og afslapning- og afspændingsøvelser, der vil hjælpe dig med fremover at undgå eksamensangst.

Hypnose mod eksamensangst er et utroligt effektivt værktøj, fordi din underbevidsthed påvirkes direkte når du befinder dig i hypnosen. 

Dermed kan de uhensigtsmæssige mønstre stoppes, og tankerne omkring at eksamen er en farlig situation stoppes.

5 gode råd til at undgå eksamensangst

For mange mennesker er eksamen forbundet med en stor angst. Hvis du er én af dem, har jeg samlet fem gode råd til dig om, hvordan du kan blive din eksamensangst kvit.

hypnosebehandling

1. Berolig dig selv med vejrtrækning og lær at kontrollere den

Når du bliver angst, kan det hjælpe at fokusere på din vejrtrækning. Når du lærer din vejretrækning at kende giver det en afslappende effekt på resten af dig som du kan bruge under eksamen

2. Fortæl din lærer, hvordan du har det

Vær ærlig om, hvordan du har det. På den måde kan din lærer bedre hjælpe dig. Du bliver bedømt på din præstation – ikke på din ærlighed om, hvordan du har det. Frygt derfor ikke at fortælle det.

3. Hold prøveeksamen foran spejlet eller sammen med en ven

Desto mere du øver dig, desto mindre farlig virker selve eksamenssituationen. Des mere selvtillid får du også til dig selv og at du kan det du har øvet

4. Husk, at der er et liv efter eksamen

Når du bliver angst, kan en eksamen føles som en liv eller død-situation. Husk dig selv på, at det bare er en eksamen. Hvad er det værste, der kan ske inde til en eksamen?

5. Husk, at alle bliver nervøse

Det er et menneskeligt vilkår at blive nervøs fra tid til anden. Det er der intet galt med. Måske er det også lærerens eller censorens første eksamen?

Problem Online hypnose
Undersøger Online hypnose
Hypnose Online hypnose
Løsning Online hypnose
Ønsker du at høre mere om hypnose?

Få en uforpligtende samtale

Jeg glæder mig til at høre fra dig