fbpx
Stop med at bide negle

Neglebidning

Hypnose mod neglebidning

Som med så mange andre vaner, så er neglebidning en vane der foregår i underbevidstheden.

Neglebidning er ofte opstået som følge af en “fejlprogrammering” i dit sind.
Det er en såkaldt automat-refleks der udløses i bestemte situationer.

Det kan være at denne vane bunder i angst, stress, uro, rastløshed, kedsomhed eller noget helt andet.

Uanset hvad, så vil hypnosen gå ind og erstatte det forkerte mønster med tanker omkring viljestyrke, tryghed, ro, motivation, stolthed osv.

Dermed bliver trangen til at bide negle fjernet effektivt.

Hvad er hypnose mod neglebidning?

Det kræver meget mere end almindelig viljestyrke at ændre på en vane som neglebidning, og her er hypnose et utroligt effektivt værktøj, fordi der netop åbnes for en direkte påvirkning af underbevidstheden. 

Hypnose mod neglebidning er en blid og effektiv behandling der hurtigt og effektivt kan stoppe trangen eller det ubevidste behov for at bide negle.

Derfor vil du ofte opleve at forsøg på at stoppe med at bide negle slår fejl, men hypnose mod neglebidning kan hjælpe dig.

Hvordan kan hypnose hjælpe mod at bide negle?

Neglebidning og andre dårlige vaner er relativt nemme at behandle med hypnose.

Her lægger vi en plan sammen, alt efter dine individuelle behov. Med et forløb med hypnose mod neglebidning kan du være sikker på at få lagt den kedelige vane på hylden i løbet af ingen tid. 

At bide negle kan føre til skam over at skulle vise dine hænder frem eller at give hånd. Det kan også være du bliver irriteret over manglende selvkontrol, men neglebidning er en vane der sker i underbevidstheden, og den kan derfor ikke styres med bevidstheden.

5 gode råd til at stoppe med at bide negle

Neglebidning er en dårlig vane. Derfor har vi samlet fem gode råd til dig, der gerne vil stoppe med at bide negle.

neglebidning hypnose

1. Klip neglene korte

Det kan være en god idé at klippe dine negle korte. På den måde bliver det svært at bide i dem.

2. Tyg tyggegummi

Du kan med fordel begynde at tygge tyggegummi, så du holder din mund beskæftiget med noget andet end at bide i dine negle.

3. Hold hænderne i gang med en stressbold

Mange bruger neglebidning som en form for stressudledning. Prøv at se, om du i stedet kan bruge en stressbold, fidget spinner eller noget lignende.

4. Hav tålmodighed og stop gradvist

At stoppe med at bide negle er en proces. Derfor er det også vigtigt, at du har tålmodighed under hele processen. Forvent ikke, at du kan stoppe fra den ene dag til den anden.

5. Identificer årsagen til at du bider negle

Der er ofte en grund til, at du bider negle. For mange mennesker handler det om stress eller kedsomhed. Find derfor ud af, hvad grunden til din neglebidning er. På den måde kan du bedre stoppe.

Problem Online hypnose
Undersøger Online hypnose
Hypnose Online hypnose
Løsning Online hypnose
Ønsker du at høre mere om hypnose?

Få en uforpligtende samtale

Jeg glæder mig til at høre fra dig